از بین بردن آفات توسط متخصصان سمپاشی تک ،با هدف حداکثر تاثیرو حداقل قیمت صورت می گیرد که مانع آسیب رسانی به انسان ،گیاهان و شرایط محیطی می شود.

سمپاشی کنه، سمپاشی کک، سمپاشی شپش، سمپاشی ساس و سمپاشی سوسک به صورت حرفه ای با استفاده از سموم بهداشتی از خدمات سمپاشی تک می باشد.

 عفونت در تزریق واکسن

عفونت در تزریق 

سمپاشی کک  عفونت می تواند به صورت واکنش موضعی (خارج شدن چرک و آبسه) یا واکنش عمومی (سپسیس یا سندرم شوک توکسیک) و عفونتهای ویروسی منتقله از راه خون (هپاتیت B، HIV و هپاتیت C) مشاهده شود. هرچه محیط نگهداری واکسن گرم تر باشد امکان رشد میکروب بیشتر است. خطاهای برنامه می تواند به علت یخ زدن واکسن در هنگام نقل و انتقال باشد که واکنش های موضعی را افزایش میدهد.

 

سمپاشی کک  آبسه استریلی: به علت آلومینیوم موجود در واکسنها به خصوص واکسن ثلاث ایجاد میشود. تکان دادن ناکافی قبل از استفاده، سطحی تزریق کردن و یخزدگی واکسن، خطر بروز این نوع آبسه را افزایش خواهد داد. شیوع آن ها کم و تقریبا یک در صد هزار است. 

سمپاشی کک  آبسه باکتریال : آلودگی واکسن با سایر وسایل تزریق می تواند منجر به آبسه باکتریال شود. تکنیک نادرست تزریق واکسن BCG (تزریق زیرجلدی واکسن به جای تزریق داخل جلدی) می تواند باعث بروز آبسه محل تزریق شود

واکنش به تزریق Injection reaction

سمپاشی کک همه گروه ها و افراد به نوعی در مقابل تزریق، واکنش نشان میدهند. این واکنش با محتوی واکسن ارتباطی ندارد و در اثر ترس از تزریق است. غش کردن (Faint)، واکنش شایعی است که معمولا در بچه های بالای ۵ سال اتفاق میافتد. این بچه ها بدون هیچ درمانی خود به خود بهبود می یابند.

سمپاشی کک  کاهش زمان انتظار، تنظیم درجه حرارت اتاق، آماده کردن واکسن دور از دید کودک به کاهش نگرانی کمک خواهد کرد. افزایش تنفس به علت اضطراب از ایمن سازی منجر به بروز علائم خاصی نظیر سرگیجه، گیجی، احساس سوزش دور دهان و دستها می شود. بچه های کوچکتر، علائم دیگری مانند حبس تنفس که از علائم تشویش و دلهره است را از خود بروز می دهند. حبس تنفس به یک دوره کوتاه کاهش هوشیاری منجر میشود و در طی این دوره، تنفس به حالت عادی برمی گردد و ممکن است کودک با جیغ زدن از تزریق جلوگیری کرده یا فرار کند. واکنش هیجانی دیگر بعد از انجام تزریقات در بعضی موارد بروز تشنج است. کودکانی که این واکنش را بروز می دهند، نیاز به بررسی ندارند. اما باید از نتیجه و عاقبت این علائم اطمینان حاصل کنیم.