از بین بردن آفات توسط متخصصان سمپاشی تک ،با هدف حداکثر تاثیر و حداقل قیمت صورت می گیرد که مانع آسیب رسانی به انسان ،گیاهان و شرایط محیطی در منازل ، پارکینگ ، بیمارستان ، هتل ، شرکت ها و ... می شود.
سمپاشی  کنه، کک، شپش،ساس به صورت حرفه ای با استفاده از سموم بهداشتی یکی از خدمات سمپاشی تک می باشد


اهمیت بهداشتی مالاریا
مالاریا مهمترین بیماری انگلی است که توسط انگلی تک سلولی پلاسمودیوم ایجاد می شود. این بیماری یکی از مشکلات عمده ی بهداشتی جهان و از موانع مهم توسعه ی اقتصادی و اجتماعی است. سالانه بخش عظیمی از اعتبارات و نیروی انسانی در بخش وسیعی از جهان برای رفع این مشکل، به بیماری مالاریا اختصاص داده می شود. در نواحی گرمسیری آفریقا یکی از عوامل کشتار بزرگ دوره ی کودکی بوده و از هر ۲۰ کودک جان یکی را قبل از رسیدن به سن پنج سالگی می گیرد. ضمن این که با ایجاد کم خونی در کودکان و زنان باردار آسیب پذیری آن ها را در برابر بیماریهای دیگر نیز افزایش می دهد. شیوع و مرگ و میر بالای این بیماری، اهمیت بهداشتی قابل توجهی به آن داده است. این بیماری به علت ایجاد کم خونی و عودهای مکرر، باعث اتلاف نیروی کار شده، در وضع اقتصادی، اجتماعی و کشاورزی کشورها اثر می گذارد.


 اقدامات پیشگیری به شرح زیر هستند
استفاده از حشره کش های ابقایی
محافظت از گزش توسط پشه با پوشیدن لباس های آستین بلند، توری در و پنجرهها و پشه بند رختخواب ها
بهسازی محیط در جهت از بین رفتن یا کاهش محل زندگی و تکثیر پشه های آنوفل با خشکاندن آبهای غیر مفید و کنترل بیولوژیک آب ها به وسیله ی مواد شیمیایی و سموم