شرکت سمپاشی حرفه ای تک ارائه دهنده ، سمپاشی ، طعمه گذاری،  شرکت ها ، منازل، ساختمان، سازمان ها؛ سمپاشي سوسک ،ساس ،موش و... مي باشد.
طعمه گذاری حیوانات  از دیگر خدمات شرکت سمپاشی تک می باشد.



 


علایم بیماري در حیوانات:
اولین علامت بیماري در رفتار و عادات حیوان می باشد، بطوریکه عصبانی و بد خو گردیده غذاي خود را بخوبی نمی خورد. بیش از اندازه به صاحب خود انس و الفت پیدا می کند و مثل اینکه ا ز او استعانت می طلبد.
پیشرفت بیماري در موارد کمی به صورت فلجی (هاري ساکت) در آمده حیوان به گوشه اي پناه برده ابتدا دست ها سپس پاها و بعد سایر اندام ها فلج شده و در اثر فلج دستگاه تنفس تلف می شود.
در بیشتر مواقع پس از گذشت دوره تغییر رفتار، حیوان پریشان و مضطرب و کم کم به صورت  وحشی و درنده در آمده به گاز گرفتن سنگ و چوب و اشیاء مختلف پرداخته و خانه خود را ترك و بدون مقصد به هر جا می رود و به هر کس و هر حیوان که سر راه او باشد حمله می کند، پس از مدتی در اثر دوندگی زیاد و گرسنگی و تشنگی به علت عدم امکان بلع، کف از دهانش سرازیر شده و بطور مرتب به زمین می خورد، صداي پارس حیوان خشن و ناموزون و بریده و حالت درندگی در چهره اش هویدا می باشد. سگ هار اغلب به وسیله مردم کشته می شود و اگر فرار کند بزودي در اثر فلج دستگاه تنفسی خواهد مرد.


 گربه پس از طی دوره کمون به محل تاریکی می رود و اگر با چراغ به آن جا بروند به افراد حمله می کند و در مورد هاري پنجه هاي گربه مثل دندان سگ یا گرگ عمل می کند زیرا گربه بطور دایم مشغول لیسیدن پنجه هایش می باشد و پنجه ها مرتب آلوده به بزاق می شوند و موقع پنجه کشیدن بر روي دست و پا یا صورت انسان بیماري را ا ز راه خراش انتقال می دهد.


حیوانات نشخوار کننده
در حیوانات نشخوار کننده علایم هاري متفاوت است ولی همگی مشکلاتی از نظر بلع پیدا  می کنند و آب و کف از دهانشان سرازیر می شود. در چنین مواردي به هیچ وجه نباید دست ر ا داخل دهان حیوان کرد.


در روباه ها گاهی دوره کمون طولانی شده و در این مدت به صورت ناقل سالم در می آیند بدون اینکه داراي تیتر آنتی بادي باشند بیماري را انتقال می دهند.
توجه: مقدار بزاقی که گرگ دفع می کند خیلی بیشتر از سگ می باشد. در ضمن در یک بررسی، سگی که با ویروس نوع اتیوپپی آلوده شده بود پس از ظهور علایم بالینی به تدریج بهبود یافته و به تناوب مدت 305  روز ویروس را در بزاق خود داشته است. پس امکان ناقل سالم بودن در سگ هم وجود دارد.