شرکت سمپاشی حرفه ای تک ارائه دهنده ، سمپاشی ، طعمه گذاری،  شرکت ها ، منزل ، ساختمان، سازمان ها؛ سمپاشی سوسک ،ساس ،موش و... مي باشد.
سوسری ها عامل انتقال آلودگی هاي تک یاخته به انسان هستند.

 

تریکوموناس هومینیس

داراي چهارتاژك بوده و تاژك پنجم در لبه خارجی غشاي مواج و درطول بدن امتداد می یابد. یکی از شایع ترین تاژکداران روده انسان است. فاقد کیست بوده و به صورت لارو از طریق سوسري ها به انسان منتقل می شود.
محل استقرار این تک یاخته روده بزرگ است. آلودگی به این تک یاخته اسهال را در برخواهد داشت. از نظر اپیدمیولوژي از تمام دنیا بخصوص کشورهاي جهان سوم که سطح بهداشت پایینی دارند، گزارش شده است.

ژیاردیا اینتستینالیس
 
داراي دو هسته و چهار تاژك است و به حالت کیست به انسان به خصوص کودکان منتقل می شود. محل استقرار آن در دئودنوم است. با بادکش خود به سلول ها چسبیده و شروع به تخریب می کند. ژیاردیا ضایعات شدیدي بخصوص در کودکان ایجاد می کند. این انگل با تجزیه املاح صفراوي و پانکراس هضم مواد غذایی را مختل می کند. در نتیجه بیماري که دچار ژیاردیوز است، علاوه بر داشتن اسهال چرب روشن شیري، کف آلود، بریده بریده ومتعفن، دچار اختلال در جذب چربی نیز می گردد. کسی هم که چربی جذب نمی کند، بالطبع ویتامین هاي محلول در چربی را نیز نمی تواند جذب کند و در نتیجه بیمار دچار سوء تغذیه و لاغري مفرط می گردد. در افراد مبتلا به ایدز سبب اسهال شدید شده که شاید به مرگ هم منتهی شود. از نظر اپیدمیولوژي این تک یاخته پراکنش جهانی داشته و درصد آلودگی بالایی دارد.

توکسوپلاسما گوندي

یک انگل درون سلولی اجباري است. این انگل درسراسر دنیا حتی در مناطق سرد و خشک انتشار داشته و افراد هر دو جنس را در هر گروه سنی آلوده می کند. میزبان اصلی آن گربه اهلی است ولی میزبان هاي حد واسطی چون سوسري ها نیز وجود دارد که درانتشار و تکمیل چرخه زندگی این انگل نقش دارند. اگر سوسري ها این انگل را به انسان انتقال دهند، انسان نیز به عنوان یک میزبان حد واسط عمل می کند. این تک یاخته در سراسر بدن منتشر و سرگردان می ماند و به شکل جسم هلالی کوچکی دیده می شود که به آن تروفوزوایت یا زایت نیز می گویند. آلودگی به این انگل به دو صورت اکتسابی و مادرزادي مشاهده می شود.


راه های مبارزه

1-از نگهداشتن لباسهای چرک جلوگیری شود.
2-زباله را در ظروف دربدار نگهداری کنند.
3-مواد غذایی در وف در بسته نگهداری نمایند.
4-چارچوب درهای پوسیده را عوض نمایند.
5-درزها و شکاف های موجود در آشپزخانه، حمام و کلیه مکانهای زندگی سوسک باید گرفته شود.
6-از ریخت و پاش مواد غذایی ور انبار کردن پس مانده مواد غذایی و نان خشک در خانه پرهیز شود.
7-اساسی ترین راه مبارزه با سوسک بهسازی محیط و رعایت نظافت در ساختمان ها و خانه ها است.
8-از توری ریز در مدخل هواکش ها، فاضلاب ها و کف شوی مناسب در دهانه  لوله های فاضلاب استفاده نمایند تا سوسک نتواند از این محل ها خارج شود.
9-سوسک روزها در درزها و شکاف ها زندگی می کند و شب برای تغذیه خارج می شود. سمپاشی اطراف لوله های آب گرم، زیر قفسه ها، اطراف کف شوی فاضلاب ها و سایر محلهای آلوده به سوسک در داخلی اماکن در صورتی که با سموم مناسب انجام گیرد سوسکها را از بین خواهد برد.