از بین بردن آفات توسط متخصصان سمپاشی تک  ،با هدف حداکثر تاثیر و حداقل قیمت صورت می گیرد که مانع آسیب رسانی به انسان ،گیاهان و شرایط محیطی درمنازل ، پارکینگ ، بیمارستان ، هتل ، شرکت ها و ... می شود.
سمپاشی کنه، کک، شپش،ساس به صورت حرفه ای با استفاده از سموم بهداشتی یکی از خدمات سمپاشی تک می باشد.

پرورش پشه خاکی ها و ایجاد کلنی در آزمایشگاه

محققین متعدد در نقاط مختلف دنیا اقدام به پرورش آزمایشگاهی گونه های مختلف (بیش از ۴۶ گونه) پشه خاکی کرده اند. تفاوت های موجود در بین روشهای انجام کار که توسط افراد مختلف به کار رفته اند، اغلب بسته به گونه ی پرورشی، مختلف است. چرا که هر گونه را فقط می توان به یک روش خاص پرورش داد. بنابراین، پشه خاکی هایی که به خوبی به شرایط آزمایشگاهی سازگار شده اند، از قبیل فلبوتوموس پاپا تاسی یا ل.لونجی پالپیس، در حال حاضر در تعدادی از آزمایشگاههای مختلف نگهداری می شوند. در این آزمایشگاهه ا ظروف نگهداری، غذای لاروی و منبع تغذیه ی خون یکسان نیستند، اما کلنی ها همچنان پا برجا مانده اند. بنابراین، ارائهی توصیه ی خاصی به محققینی که میخواهند کلنیهای پشه خاکی را راه اندازی کنند، مشکل است.
تأمین رطوبت مورد نیاز لاروها در آزمایشگاه :
 این رطوبت از طریق گذاشتن ظروف لاروی روی کاغذ مرطوب، یا در مورد پتری دیشی ها، از طریق خیساندن کاغذ صافی که کف ظرف را می پوشاند، تأمین می شود. همانطور که چرخهی زندگی پشه خاکی از تخم تا شفیره پیش می رود، نیاز به رطوبت کاهش می یابد. برای مرطوب کردن محیط، باید از آب مقطر یا آب جوشیدهی سرد شده استفاده نمود. آب دارای کلر زیاد، لاروها را خواهد کشت.