شرکت سمپاشی تک ارائه دهنده ، سمپاشی ؛ شرکت ها  ،منازل، ساختمان ،سازمان ها؛ سمپاشي سوسک ،ساس ،موش و... مي باشد.

آزمایش پهپاد سمپاش در تاکستان


محققانی در دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، در همکاری با شرکت یاماها موتور، در حال آزمایش پهپاد سمپاش در تاکستان آزمایشی Oakville در ایستگاه UC Oakville ، با استفاده از یک هلیکوپتر کنترل از راه دور RMax یاماها می باشند. هدف، مطالعه انطباق تکنیک های این پهباد سمپاش ژاپنی برای کشاورزی در ایالات متحده است، اما همه موانعی که آنها با آن مواجه هستند، تکنولوژیکی نمی باشد.



ایده استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به عنوان سمپاش و بذرپاش، ممکن است در غرب، جدید و نوظهور باشد، اما در ژاپن این خبری قدیمی است. هلیکوپترهای بدون سرنشین، به این کار از بیش از 20 سال گذشته مشغول بوده اند از زمانی که وزارت کشاورزی ژاپن شروع به ترویج این ایده در سال 1980 کرد. در سال 1991، هلیکوپتر های کوچک کنترل از راه دور برای سمپاشی مزارع برنج استفاده شدند و امروزه پهپادها، برای سمپاشی40 درصد از محصولات برنج این کشور مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این، هلیکوپترهای بدون سرنشین برای سمپاشی گندم، جو، سویا، ریشه نیلوفر آبی، تربچه ژاپنی، باغ شاه بلوط بکار برده می شوند و همچنان نیز برای استفاده در انواع دیگر باغ ها و مزارع سبزی، درحال گسترش می باشند.

 

استفاده از هواپیما برای سمپاشی و بذرکاری بیش از یک قرن قدمت دارد، اما نوش دارویی برای همه چیز نیست. پرواز هواپیما در ارتفاع کم روی زمین های کشاورزی، مناسب مناطقی مانند دشت های بزرگ آمریکای شمالی، که مسطح و نسبتا عاری از موانعی مانند درختان و خطوط برق هستند، می باشد. در مناطق پر از ساختمان، زمین های ناهموار، و یا مناطق چندمنظوره، توزیع مواد شیمیایی از یک هواپیما و یا هلی کوپتر امکان پذیر نیست، و حتی تحت شرایط ایده آل، پرواز نزدیک به سطح زمین می تواند خطرناک باشد. همچنین این ریسک نیز وجود دارد که خلبان و یا مردم روی زمین در معرض مواد شیمیایی خطرناک قرار گیرند.
پیدا کردن محلی که مناسب سمپاشی نباشد، در ژاپن کار دشواری است. ژاپن، کشوری کوهستانی و پرجمعیت است که مملو از پوشش درختی و پر از ساختمان ها است که در آن، مزارع دارای زمینه های کوچک، به صورت پراکنده و نزدیک به شهرک ها قرار دارند. اما این کشور همچنین مکانی است که جمعیت سالخورده آن بیش از جوانان به کار کشاورزی مشغول اند، بنابریان در این کشور یک نیاز ضروری به مکانیزه کردن امور، حس می شود.

یکی از نقش آفرینان اصلی این بازی، و مرکز مطالعه UC Davis، هلی کوپتر RMax یاماها می باشد. این هلی کوپتر که با اپراتور زمینی کنترل می شود، توسط یک موتور 2.4 لیتری دو سیلندر دو استروک قدرتمند می شود و قادر به بلند کردن 28 کیلوگرم بار است. در این وسیله یک سیستم اعمال کننده سمپاشی نصب شده است، و می تواند در حدود 24 کیلومتر/ساعت، به سمپاشی بپردازد. در حال حاضر 2,400هلی کوپتر RMax در ژاپن پرواز می کنند و از آن ها به طور عمده برای سم پاشی و بذرپاشی استفاده می شود، و همچنین در کشاورزی دقیق و سنجش کنترل از راه دور و کاهش یخ زدگی، بکار می روند.
کشاورزی کالیفرنیا، نیز دارای مشکلاتی مشابه ژاپن در برخی از مناطق با جغرافیای پیچیده است، بنابراین از نوامبر سال 2012، UC Davis در حال اجرای برنامه ای برای تطبیق روش پهپادهای ژاپنی با نیازهای آمریکایی، است.