کاهش مصرف سموم کشاورزی

 شرکت سمپاشی تک ارائه دهنده ، سمپاشی ؛ شرکت ها  ،منازل، ساختمان ،سازمان ها؛ سمپاشي سوسک ،ساس ،موش و... مي باشد.



ناصر طاهري افزود: ترويج و توسعه فرهنگ استفاده از روش هاي غيرشيميايي و بيولوژيک و همچنين استفاده از سموم جديد، با کيفيت مطلوب و موثر عليه آفات کليدي، سبب کاهش شديد مصرف سم و دفعات سمپاشي در باغات استان کرمان شده است.

وي خاطرنشان کرد: طي چهار سال گذشته اين مديريت با تدوين طرح جامع پنج ساله مديريت تلفيقي آفت زنجره خرما، کرم خراط و عوامل خسارت زاي قرنطينه اي، پهنه بندي مناطق آلوده به آفت زنجره خرما و معرفي سمپاش هاي بهينه سازي شده جديد براي مبارزه با اين آفت در دستور کار قرار گرفت.
وي اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزي با پيگيري و جذب چهار ميليارد تومان اعتبار براي اجراي طرح مديريت تلفيقي آفت زنجره خرما در سطح سه هزار هکتار در شهرستان هاي بم و نرماشير به بهسازي بستر کشاورزي در باغات اين مناطق پرداخته است.
طاهري با بيان اينکه مبارزه اصولي و به موقع با آفت سن غلات و کاهش ميزان سن زدگي اين محصول موجب افزايش کيفيت و کميت غلات شده است عنوان کرد: مبارزه با ملخ بومي در سطح يکهزار و 500 هکتار و کنترل جمعيت آفت، قبل از بروز خسارت به محصولات کشاورزي و همچنين کنترل آفت شپشک استراليايي در منطقه شهداد با استفاده از کفشدوزک استراليايي از ديگر برنامه هاي سازمان جهاد کشاورزي در راستاي کاهش مصرف سم است.
وي ادامه داد: اجراي پلات هاي الگويي در زمينه شناساندن راههاي کنترل آفات و بيماري ها، تشکيل انجمن صنفي مسئولان فني فروشگاه هاي سم و نظارت بر ساماندهي فروشگاه هاي سم استان با بازديدهاي مستمر از آنها و همچنين اطلاع رساني به موقع در مورد حذف سموم پرخطر از جمله اقدامات انجام شده در سازمان جهادکشاورزي استان کرمان است.
وي بيان کرد: برخورد قانوني با سم فروشي هاي غيرمجاز، جمع آوري سموم ممنوعه و ابطال پروانه متخلفان از اهم فعاليتهاي اين مديريت در راستاي حفظ نباتات است.
وي خاطرنشان کرد: 65 فروشگاه غيرمجاز سموم کشاورزي طي سال گذشته در استان کرمان پلمب شد.
طاهري همچنين در زمينه سم هاي سنواتي تاريخ گذشته دپو شده در انبار باغين کرمان نيز گفت: بخشي از اين سموم که غيرکلره بودند در ابتداي دولت يازدهم بسته بندي و به منظور امحا به تهران و ساوه منتقل شدند و هم اکنون پيگيري هاي لازم براي دريافت اعتبار براي امحا مابقي اين سموم در جريان است