شرکت سمپاشی حرفه ای تک ارائه دهنده ، سمپاشی شرکت ،منازل، ساختمان ،سازمان ها؛ سمپاشي سوسک ،ساس ،موش و... مي باشد

به این دلایل نیش می خورید یا نمی خورید


آیا تا به حال به این مسئله توجه کرده بودید که چرا پشه ها به سمت بعضی ها می روند اما بعضی ها را نادیده می گیرند؟

 

 

 

 



 جذابیت بعضی از انسان ها برای پشه ها به دلیل مواد شیمیایی پنهانی که در زیر پوست دارند و فلور خاص پوستشان است.
برای این که بیشتر درباره عوامل بیولوژیکی که یک فرد را تبدیل به طعمه پشه ها می کند بدانیم گفتگویی با متخصصین داشتیم و دریافتیم که اگر همیشه به دام حشرات کوچک می افتید بنابر دلایل زیر است:

باردار هستید


حشره ها علاقه زیادی به دی اکسید کربن دارند؛ گیرنده های عصبی به آن ها کمک می کند تا این گاز را هر جا که هست پیدا کنند.
بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۰۲ در مجله The Lancet منتشر شد دریافتند که زنان در ماه های آخر بارداری ۲۱% گاز دی اکسید کربن بیشتری نسبت به دوره های عادی از خود دفع می کنند؛ همین تفاوت فیزیکی است که باعث می شود زنان باردار بیشتر از زنان دیگر مورد حمله پشه ها قرار بگیرند، اما گاز CO2 تنها دلیل جذاب بودن زنان باردار برای پشه ها نیست. علاوه بر آن بوی خاصی که از آن ها منتشر می شود نیز پشه ها را جذب می کند.

زیاد عرق می کنید


 ممکن است نیش پشه ها به قدری طاقتتان را تاب کند که بخواهید همه تمرین ها را از این به بعد در خانه انجام دهید. اسید لاکتیک که از طریق فعالیت های فیزیکی از طریق عرق از بدن خارج می شود یکی از جذابیت ها برای پشه هاست؛ وقتی دمای بدن بالا باشد زیاد عرق می کنید و این برای پشه ها هنگامی که به میزبانان خود در گرما می رسند جذاب تر است.

 


گروه خونیO

پشه ها معمولا اولویت فرود دارند و یکی از این اولویت ها رگ های خونی است.
محققان دریافته اند که این شیطان های تشنه خون بیشتر جذب کسانی می شوند که گروه خونی O هستند زیرا بویی که از این افراد استنشاق می شود برای پشه ها بسیار جذاب و دوست داشتنی است.


ژن شما در جذب پشه ها موثر است

با تحقیقی که بر روی دوقلوهای همسان و ناهمسان انجام شد محققان دریافتند که مکانیسم ژنتیکی شما در حمله ور شدن پشه ها یا فرار کردن از دست آن ها بسیار مهم و موثر است؛ دانشمندان دانشگاه بهداشت و پزشکی لندن دریافتند که بعضی افراد خاص از خودشان وسایل دافع پشه دارند که این وسیله به صورت ژنتیکی قابل کنترل است.