سمپاشی تک شرکت سمپاشی حرفه ای تک ارائه دهنده ، سمپاشی ، طعمه گذاری،سمپاشی  شرکت ها،سمپاشی  منازل، سمپاشی  ساختمان، سمپاشی  سازمان ها؛ سمپاشی  سوسک، سمپاشی  ساس، سمپاشی  موش و... مي باشد.

سمپاشی کنه، سمپاشی  کک،سمپاشی شپش، سمپاشی  ساس به صورت حرفه ای با استفاده از سموم بهداشتی یکی از خدمات سمپاشی تک می باشد.

روش های برخورد با بیماری بوتولیسم 

 بوتولیسم3

اقدامات توصیه شده در اولين برخورد با بیمار

سمپاشی موریانه  مهمترین اقدام برای بیمار مبتلا به بوتولیسم، قرار دادن بیماری در تشخیص های افتراقی موارد مسمومیت است. در صورت شک به ابتلا بیمار باید بلافاصله برای بستری به بیمارستان مجهز ارجاع داده شود.

سمپاشی موریانه  با توجه به احتمال ابتلا موارد ثانویه بیماری، مورد مشکوک باید همزمان با ارجاع به بیمارستان، به صورت فوری و تلفنی به مرکز بهداشت شهرستان گزارش شود. » نمونه هایی از مواد غذایی مصرف شده مشکوک به وجود توکسین تهیه و همراه با نمونه مدفوع و یا سرم به آزمایشگاه رفرانس ارسال شود. (ارسال نمونه با حفظ زنجیره سرما در درجه ۴ درجه سانتیگراد انجام می شود)

درمان اختصاصی:

سمپاشی موریانه  بیماران باید در ICU بستری شوند و توسط اسپیرومتری، پالس اکسیمتری و ABG از نظر نارسایی تنفسی احتمالی مراقبت شوند و به مدت یک هفته NIPO باشند.

سمپاشی موریانه  بعد از گرفتن نمونه های آزمایشگاهی، تزریق آنتی توکسین اسبی پلی والان )A.B.E( انجام می شود. ویال های آنتی توکسین حاوی ۱۰ سی سی آنتی سرم هستند. بعد از تست از نظر واکنش های حساسیتی به میزان CC/kg ۰/۵ تزریق می شود. با تزریق این میزان، علایم به مدت ۳-۲ ساعت برطرف می شود و پس از چند ساعت برمی گردد. برای برطرف شدن علایم مسمومیت، روز دوم به میزان ۲/۳ روز اول و روز سوم ۱/۲ روز دوم تجویز می شود. برای شروع درمان نیازی به تأیید آزمایشگاهی نیست. 

سمپاشی موریانه تجویز مواد استفراغ آور یا شستشوی معده در صورتی که فاصله زمانی خوردن غذای آلوده کم باشد (فقط چند ساعت) مفید است.