از بین بردن آفات توسط متخصصان سمپاشی تک ،با هدف حداکثر تاثیر و حداقل قیمت صورت می گیرد که مانع آسیب رسانی به انسان ،گیاهان و شرایط محیطی می شود.

شرکت سمپاشی حرفه ای تک ارائه دهنده، سمپاشی، طعمه گذاری، سم پاشی شرکت ها، سمپاشی منازل، ، سم پاشی ساختمان، سمپاشی سازمان ها؛ سم پاشی سوسک، سمپاشی ساس،سم پاشی موریانه، سم پاشی موش و... مي باشد.

فلج اطفال     

   فلج اطفال 1  

سم پاشی اهمیت بهداشتی تا قبل از گسترش برنامه های ایمن سازی، این بیماری در سراسر جهان دیده می شد. در سال ۱۹۸۸ به دلیل خصوصیات بیماری و وجود واکسن مناسب برای کنترل آن، اقدامات ریشهکنی بیماری در برنامه های سازمان جهانی بهداشت قرار گرفت و بیشتر کشورها برنامه های ریشه کنی را با قاطعیت تمام برنامه ریزی و انجام دادند. 

سم پاشی در حال حاضر کشورهای جهان از نظر بروز بیماری به دو دسته تقسیم می شوند: 

سم پاشی کشورهای عاری از پولیو و کشورهایی که همچنان بیماری در آنها بومی است. در پایان سال ۲۰۰۴ تنها در ۶ کشور گردش ویروس پولیو ادامه داشت، اما به دلیل انتشار ویروس از این کشورها، متاسفانه برخی از کشورهایی که عاری از پولیو بودند مجددا مبتلا شدند. به همین دلیل تا زمانی که ویروس وحشی در جهان ریشه کن نشود خطر ورود ویروس به کشورهای عاری از پولیو همچنان ادامه خواهد داشت.

سم پاشی  پراکندگی بیماری در ایران 

سم پاشی پنج سال اخیر مواردی از بیماری در ایران دیده نشده و مرحله polio free اعلام شده است. این مرحله پیش درآمد ریشهکنی شناخته می شود. در سال ۱۳۵۶، ۲۳۱ مورد فلج شل حاد ثبت شده بود که با توجه به بهبود گزارش گیری و روزهای ملی واکسیناسیون فلج تعداد موارد کمتر شده است.

سم پاشی آخرین مورد شناخته شده بیماری فلج اصفال کشور در سال ۱۳۷۹ رخ داده است. تعداد کل موارد فلج غیر پولیویی گزارش شده در سال ۱۳۸۳، ۳۷۶ مورد می باشد که پراکندگی آن در استان ها است. برای اینکه کشورها بتوانند ثابت کنند که گردش ویروس وحشی فلج اطفال در کشورشان قطع شده است بایستی نظام مراقبت استاندارد را رعایت نمایند. 

سم پاشی مهمترین شاخص این نظام میزان فلج شل حاد غیر پولیوی ( NOn Polio Acute Flaccid ParalySiS) است که بایستی حداقل ۱ مورد به ازای هر یک صد هزار جمعیت زیر ۱۵ سال هر کشور باشد. در نظام مراقبت این بیماری هر مورد فلج شل حاد که بدون سابقه ترومای واضح در هر فرد زیر ۱۵ سال رخ دهد بایستی گزارش شود.

سم پاشی  نکته مهم این که یک اشتباه رایج که در این مورد رخ می دهد این است که بسیاری از پزشکان بر این تصور هستند که بایستی موارد مظنون به پولیو را گزارش کنند، در حالی که هر مورد فلج شل حاد بدون توجه به علل متعدد و تشخیص های افتراقی آن در افراد زیر ۱۵ سال بایستی گزارش شود.

دومین شاخص اصلی مراقبت فلج شل حاد، میزان بیمار ثبت شده با نمونه مدفوع مناسب است که باید حداکثر در عرض ۱۴ روز بعد از شروع فلج تهیه شده باشد. حداقل قابل قبول این شاخص از نظر سازمان جهانی بهداشت ۸۰٪ است.