مبارزه با انواع سوسک نظیر سوسک ریز، سوسک درشت، سوسک آلمانی، سوسک آمریکایی در منازل واماکن یکی از خمات سم پاشی تک می باشد.

سمپاشی کنه، سمپاشی کک، سمپاشی شپش، سمپاشی ساس، سمپاشی مایت به صورت حرفه ای با استفاده از سموم بهداشتی یکی از خدمات سمپاشی تک می باشد.

واکنش های هنگام تزریق واکسن

 واکنش های هنگام تزریق واکسن

سمپاشی شپش  واکنش های موضعی (LOcal Reaction): شامل درد، تورم، قرمزی در محل تزریق و تب می باشد که در حدود ۱۰٪ واکسنها مورد انتظار است (به جز DTP و یادآور کزاز که این عوارض به حدود ۵۰ ٪ نیز می رسد). دو هفته بعد از تزریق واکسن ب.ث.ژ واکنش موضعی به صورت پاپول مشاهده می شود که به صورت زخم در آمده و بعد از چند ماه بهبود مییابد و پس از بهبودی اسکار باقی میگذارد. ضخیم شدن بافت محل زخم (اسکار) در جمعیتهای آفریقایی و اسیایی، شایع است.

 

سمپاشی شپش  واکنشهای نادر و شدید واکسن: بیشتر واکنشهای نادر و شدید واکسن مثل تشنج، ترومبوسیتوپنی، حملات هایپوتونیک با کاهش پاسخ دهی، جیغ کشیدن مداوم گذرا بوده و موجب مشکلات طولانی مدت نمی شود و آنافیلاکسی که بالقوه کشنده است نیز به شرط شناسایی سریع و اقدام مناسب می تواند بدون این که اثرات طولانی مدت داشته باشد درمان شود، اگرچه آنسفالوپاتی جزو واکنشهای نادر واکسن سرخک و ثلاث است ولی با اطمینان نمی توان گفت که واکسن، علت آنسفالوپاتی است. سایر عوارض شدید که پس از ایمن سازی اتفاق می افتد می تواند یک حادثه هم زمان باشد که عارضه واقعی آن بیماری هم زمان است.