از بین بردن آفات توسط متخصصان سمپاشی تک ،با هدف حداکثر تاثیرو حداقل قیمت صورت می گیرد که مانع آسیب رسانی به انسان ،گیاهان و شرایط محیطی می شود.

سمپاشی کنه، سمپاشی کک، سمپاشی شپش، سمپاشی ساس و سمپاشی سوسک به صورت حرفه ای با استفاده از سموم بهداشتی از خدمات سمپاشی تک می باشد.

 توتال

سمپاشی   توتال  (Total catch)نمونه گیری پشه خاکی 

سمپاشی   در این روش تمام در و پنجره های اماکن مورد بررسی، مثلاً یک اتاقی، بسته می شود. سپس بر روی زمین و وسایل موجود در اتاقی، ملحفه های سفیدی را پهن کرده و یک حشره کش آئروسل دارای اثر ضربه ای موجود در بازار را در داخل اتاق اسپری می کنند. پس از چند دقیقه پشه خاکی ها میمیرند، بر روی ملحفه ها میافتند و می توان آنها را جمع آوری نمود.

سمپاشی   عواملی که بر موفقیت نمونه گیری تأثیر می گذارند :

سمپاشی   چندین عامل ممکن است بر موفقیت روش های نمونه گیری تأثیر داشته باشند. بسیاری از مناطق دنیای قدیم که در آنها لیشمانیوزها مسئله ساز هستند، از نواحی نیمه گرمسیری یا معتدله به شمار می روند و فعاليت پشه خاکی در آنها محدود به ماه های گرمتر سال است. در مقایسه، لیشمانیوزهای دنیای جدید در مناطق گرمسیر دیده می شوند. علاوه بر دما، رطوبت هوا هم یکی از عوامل اقلیمی است که فصل ها را در نواحی نئو تروپیکال مستخص می کند تغییرات روزانهی دما ممکن است به ویژه در نواحی کوهستانی قابل ملاحظه باشد. تراکم فصلی پشه خاکی ها در پاناما در ارتباط با مقدار بارندگی و الگوی پراکندگی بارندگی در نقاط مختلف است. سمپاشی    ضمن این که بارندگی در افزایش جمعیت پشه خاکی ها سودمند است، بارندگی سنگین باعث ایجاد سیل در کف جنگل و در نتیجه منجر به مرگ مراحل نابالغ پشه خاکی ها می گردد. کاهش جمعیت گونه های انسان دوست با اوج بارندگی ها ارتباط دارد. چرا که افزایش بارندگی احتمالا میزان اماکن استراحت روزانه را برای حشرات بالغ کاهش می دهد. فعالیت پروازی پشه خاکی نیز با بارندگی، باد یا دماهای پایین محدود می شود و جذب آن به حیوانات طعمه ، بسته به جهت انتشار بوی بدن میزبان است.نظافت ظروف لاروی برای حفاظت آنها در برابر مایت ها و قارچ ها حائز اهمیت است. آب حاوی کلر، پلاستیک های سمی، سیگار کشیدن، استفاده از پولیش و یا سایر دتر جنت های نامناسب در محل کلنی، می تواند آن را از بین ببرد. عدم تأمین رطوبت ظروف لاروی به میزان قابل ملاحظهای تعداد لاروها را کاهش می دهد. لازم است به کوچکترین جزئیات توجه کافی و دائمی مبذول گردد و برای تغییر آنها ملاحظات کافی به کار گرفته می شود.