از بین بردن آفات توسط متخصصان سمپاشی تک ،با هدف حداکثر تاثیرو حداقل قیمت صورت می گیرد که مانع آسیب رسانی به انسان ،گیاهان و شرایط محیطی می شود.

سمپاشی کنه، سم پاشی کک،سمپاشی شپش،سم پاشی ساس، سمپاشی موریانه به صورت حرفه ای با استفاده از سموم بهداشتی از خدمات سمپاشی تک می باشد.

 واکسن 1

سم پاشی منزل   سایر عوارض نامطلوب ایمن سازی Other adVerSee VentS 

سم پاشی منزل   واکنش های الرژیک یا حساسیتی: این واکنش ها در صورت حساسیت بیش از حد بیمار به خود واکسن و یا سایر اجزاه واکسن، بروز یافته و با یک یا چند علامت از این علائم، تشخیص داده می شوند: 

ضایعات پوستی مثل کهیر و یا اگزما پس از انجام واکسیناسیون، تنگی نفس و خس خس سینه، تورم در صورت و یا کل بدن. 

سم پاشی منزل   شوک آنافیلاکسی: این عارضه ناشی از حساسیت زیاد از حد فرد به واکسن است و بلافاصله پس از ایمن سازی با برونکواسپاسم و لارنگواسپاسم یا بدون آن بروز  می کند که منجر به تنگی نفس می شود و یا سبب اختلال در گردش خون خواهد شد که منجر به بروز علائم و پیامدهای زیر می شود:

سم پاشی منزل   تغییر در سطح هوشیاری، کاهش فشار خون شریانی، فقدان نبض های محیطی و انتهاهای سرد، کاهش جریان خون محیطی، برافروخته شدن صورت و افزایش نبض .

التهاب و درد مفاصل: معمولا به دو صورت است : درد مفصل پایدار که بیش از ده روز باقی می ماند و درد مفصل گذرا که حدود ۱۰ روز یا کمتر باقی می ماند.

BCGitiS منتشر: عفونت منتشر که پس از یک تا ۱۲ ماه بعد از دریافت واکسن BCG ایجاد شده و توسط جداسازی مایکوباکتریومها اثبات می شود. 

سم پاشی منزل   تب نامحسوس یا مشخص نشده: به نظر میآید درجه حرارت بالا است اما اندازه گیری نشده است 

نکته: افزایش دمای بدن پس از تزریق واکسن، طبیعی است اما اگر تب بیمار، بالا و یا خیلی بالا باشد باید گزارش شود.

سم پاشی منزل   سقوط فشار خون و کاهش عکس العمل بدن (شوک کولاپس): ممکن است در عرض ۲۴ ساعت پس از تزریق واکسن، فرد به طور ناگهانی دچار حالت رنگ پریدگی، کاهش و یا عدم پاسخ گویی به تحریکات، کاهش تون عضلات بدن (افتادگی و بی حسی دستها یا پاها) شود که این حالت ها معمولا گذرا هستند و خودبه خود رفع خواهند شد. 

سم پاشی منزل   استئیت و استئومیلیت: ممکن است حدود ۱۶- ۸ ماه پس از تزریق واکسن BCG در استخوانهای مجاور محل تزریق، استئیت اتفاق بیافتد.