از بین بردن آفات توسط متخصصان سمپاشی تک ،با هدف حداکثر تاثیر و حداقل قیمت صورت می گیرد که مانع آسیب رسانی به انسان ،گیاهان و شرایط محیطی می شود.

شرکت سمپاشی حرفه ای تک ارائه دهنده، سمپاشی، طعمه گذاری، سم پاشی شرکت ها، سمپاشی منازل، ، سم پاشی ساختمان، سمپاشی سازمان ها؛ سم پاشی سوسک، سمپاشی ساس،سم پاشی موریانه، سم پاشی موش و... مي باشد.

 روش صید لارو

سمپاشی منزل روش صید لارو و استخراج آن از نمونه های خاک :

سمپاشی منزل  پیدا کردن لاروهای پشه خاکی ها در طبیعت کار مشکلی است و بیشتر اقدامات در این زمینه موفقیت آمیز نبوده اند. لاروها برای اولین بار در ایتالیا در یک زیرزمین تاریک و دارای خاکروبه ی مرطوب و بقایای گیاهی مخلوط با خاک یافت شدند. لاروها را مجدداً در شکاف های موجود در دیوارهی سنگی یک کانال فاضلاب یافتند. لاروها را در مالت در شکاف های موجود در قاعدهی دیوارهی سنگی یک باغ و همچنین در شکاف های موجود در دیوارهای مخروبه یک قبرستان پیدا شدند. لاروها در زیستگاههای مشابهی توسط  و سایرین پیدا شدند. 

سمپاشی منزل در ابتدا لاروهای پشه خاکی ها را از طریق بررسی مخلوط خاک با مواد آلی به وسیله ی یک عدسی دستی یا بینو کولار جستجو می کردند. نمونه های خاک از زیر برگ های افتاده ی درختان، در میان علف ها، در قاعده ی دیوارها، از درز و شکاف های موجود در خاک و صخره ها و همچنین از دالانهای لانه ی جوندگان و سایر حیوانات تهیه می شدند. این کار بسیار به کندی انجام می شد و خسته کننده بود، چرا که باید مقادیر زیادی از خاک، که گاهی اوقات به یک تن یا بیشتر هم می رسید، مورد بررسی قرار می گرفت. نتایج به دست آمده هم توجیه کننده ی این تلاش نبودند، چرا که فقط تعداد معدودی لار و یافت می شدند. در اکثر مواقع اجزای چسبیده به بدن لارو، آن را از نظر پنهان می کردند و لاروها با مواد زمینهای موجود در بستر زندگیشان مخلوط می شدند، به طوری که تشخیص آنها مشکل بود. 

سمپاشی منزل چندین محقق از رو ش های شناور سازی برای جداسازی لاروها استفاده کردند. نمونه های خاک از چندین الک عبور داده می شدند، به طوری که هر الک در زیر دیگری قرار می گرفت و به ترتیب، توری آنها ریزتر می شد. نمونهی عبور داده شده از آخرین الک، در محلول قند خیسانده می شد. لاروها و شفیره های حشرات، پس از مدتی در سطح این محلول شناور می شدند و با عدسی های دستی یا لوب، قابل رؤیت بودند. در هندوستان با این روش زیستگاه ها را تعیین کردند و مشخص شد که همه ی زیستگاههای لاروی این گونه در خارج از ساختمان ها، بیش از ۲۰ متر با ساختمان فاصله نداشت. لاروها در شهرها عمدتاً در لانه های موشی ها یافت می شوند در حالی که، لاروها معمولا در روستاها لانه های جوندگان اهلی یافت نمی شوند.

 

در صورت استفاده از حشره کش ها به موارد ذیل توجه نمایید:

 

سم پاشی منزل قبل از استفاده، آنها را خوب تکان دهید .

سم پاشی منزل روی ظروف، آب و مواد غذایی و تنگ ماهی را کاملا بپوشاند.

سم پاشی منزل پس از اسپری کردن اتاق را ترک کنید و پس از 10 دقیقه به محل باز گردید.

سم پاشی منزل هرگز نزدیک شعله آتش، مواد اشتعال زا، سطوح داغ و الکتریکی اسپری نکنید.

سم پاشی منزل چنانچه دست یا هر جای بدنتان با مواد حشره کش آلوده شد فورا آن را با آب و صابون بشویید.