از بین بردن آفات توسط متخصصان سمپاشی تک ،با هدف حداکثر تاثیرو حداقل قیمت صورت می گیرد که مانع آسیب رسانی به انسان ،گیاهان و شرایط محیطی می شود.
سمپاشی کنه، کک، شپش،ساس و سوسک به صورت حرفه ای با استفاده از سموم بهداشتی از خدمات سمپاشی تک می باشد.


تله های مکشی:



این تله ها از یک فن تهویه ی بزرگ (۲۳ سانتیمتری) درست شده اند و برای جمع آوری پشه خاکی هایی که در جستجوی میزبان به پرواز در می آیند، و همچنین در مطالعه بر روی محدودهی جلب تله های نورانی CDC مینیاتوری به کار می روند.
تونل باد:
 تعدادی از محققان یک تونل باد را که در داخل آن یک سری رشته های سیمی برق دار نصب شده اند، برای جستجوی پشه خاکی ها مورد استفاده قرار داده اند. موقعی که هوای دارای بوی بدن میزبان، در پایین تونل با حداقل سرعت ۰/۵-۰/۳ متر بر ثانیه دمیده شود، پشه خاکی های ماده (در این مورد، آPh.ariaS) به راحتی محل ورود به تونل را پیدا می کنند و به تعداد زیاد در مسیر جریان باد حرکت می کنند. آنها پس از برخورد با سیمهای برق دار کشته می شوند. این پشه خاکی ها برای شناسایی و تشریح در وضعیت خوبی قرار دارند. این روش را می توان برای سایر موارد از قبیل: تست عمل فرمونهای آنها در شرایط فیلد، تعداد پشه خاکی هایی که در زمان ها و مکانهای مختلف برای گزش انسان می آیند (بدون خطر ابتلا به لیشمانیوز)، و مقایسه ی میزان جلب میزبان های مهره دار مختلف مورد استفاده قرار داد.