از بین بردن آفات توسط متخصصان سمپاشی تک ،با هدف حداکثر تاثیرو حداقل قیمت صورت می گیرد که مانع آسیب رسانی به انسان ،گیاهان و شرایط محیطی می شود.
سمپاشی کنه، کک، شپش،ساس به صورت حرفه ای با استفاده از سموم بهداشتی از خدمات سمپاشی تک می باشد.


تله های شانون (ShanOn):



 نوعی تله نورانی است که از یک سری ورقه های سفید عمودی با یک جعبه کم عمق ساخته شده که با استفاده از نور و طعمه انسانی یا حیوانی پشه خاکی ها را جلب می کند.  این تله ها را در بالای حفره ی لانهی حیوانات قرار می دهند. این تله قدرت جذب لانه ها را به عنوان محل استراحت پشه خاکی ها از طریق خود لانه ها ارزشیابی می کند. تله شانون برای صید تعدادی از گونه های نئوتر پیکال در برزیل مناسب است. پشه خاکی های به دام افتاده، توسط یک فرد از داخل تله جمع آوری می شوند.
تله های طعمه ای:
پشه خاکی های آنتروپوفیل معمولا موقعی صید می شوند که برای گزش انسان به اماکن زندگی وی می آیند. گاهی اوقات این روش خطرناک است و بسیاری از محققین در اثر گزش پشه خاکی ها به لیشمانیوز مبتلا شده اند. با وجود این، روش مذکور برای شناسایی گونه هایی که معمولا از انسان خونخواری می کنند، حائز اهمیت است.
تله های ventaxia بزرگ :
تعدادی از محققان درمطالعه بر روی پشه خاکی هایی که در سطح زمین (نواحی جنگلی) حرکت می کنند، از این تله ها استفاده کرده اند. این تله ها از یک ژنراتور که روی یک قاب نصب شده و به صورت افقی در بالای زمین قرار می گیرد، تشکیل شده ناد. یک قیف مسی به قسمت خروجی فن متصل شده و پشه خاکی ها را به داخل قفسی که در انتهای آن وجود دارد، هدایت می کند.