از بین بردن آفات توسط متخصصان سمپاشی تک ،با هدف حداکثر تاثیرو حداقل قیمت صورت می گیرد که مانع آسیب رسانی به انسان ،گیاهان و شرایط محیطی می شود.
سمپاشی کنه، کک، شپش،ساس به صورت حرفه ای با استفاده از سموم بهداشتی از خدمات سمپاشی تک می باشد.


صید پشه خاکی



در روش هایی که در بالا ذکر شد، پشه خاکی ها به صورت زنده صید می شوند. نکات ذیل در مورد روشی هایی است که به کمک آنها می توان پشه خاکی ها را به صورت مُرده صید کرد:
الف) تله چسبان (Sticky trap):
این تله ها از کاغذهای سفید به ابعاد ۲۵ در ۲۰ سانتی متر آغشته به روغن کرچک که یک چوب باریک و صاف به طول حدود 40 سانتی متر، به صورت صورت کوک زدن در آن فرو می رود، ساخته شده اند. این تله ها را می توان در استراحتگاه های پشه خاکی ها اماکن داخلی و خارجی مورد استفاده قرار داد. تله چسبان طریق ایجاد مانع بر سر راه حرکت پشه خاکی ها عمل می کند و این حشرات در ضمن حرکت به تله می چسبند. در مطالعات بر روی فون مناطق نسبتاً خشک از این تله ها استفاده می شود. میزان صید را می توان با استفاده از نور و یا CO2 افزایش داد. پشه خاکی های صید شده را به کمک یک قلم مو یا سر سوزن برداشته و پس از چربی زدایی در استون، اتانول 70 % کنسرو می کنند. در صورتی که منظور تشریح پشه خاکی می باشد، باید آنها را پس از برداشتن از روی تله، روی یک کاغذ تمیز گذاشت تا روغن اضافه خود را از دست بدهند و سپس به سرم فیزیولوژی منتقل نمود.
تله های دیسنی(Disney trap):
 این تله ها متشکل از یک سینی بزرگ آغشته به روغن کرچک که در وسط آن یک قفس حاوی حیوان برای گزش گذاشته شده، هستند و تمام این مجموعه با یک پارچه کتانی یا پلاستیکی پوشیده شده تا آن را در برابر باران محافظت نماید. این تله ها در آمریکای جنوبی و مرکزی استفاده وسیعی دارند و براساس اینکه پشه خاکی ها پروازهای کوتاه و منقطعی دارند و معمولا به صورت مستقیم بر روی یک میزبان فرود نمی آیند، ساخته شده اند. چراکه پشه خاکی ها ابتدا برروی یکی از سطوح نزدیک میزبان فرود می آیند و سپس با پروازهای کوتاه برای خونخواری به روی بدن میزبان می روند. همچنین ماده هایی که خونخواری کردند، با پرش های کوتاهی از میزبان دور می شوند، بنابراین آنها بر روی سطح چسبان سینی به دام میافتند. پشه خاکی ها را می توان به کمک یک سوزن مونته یا قلم موی ظریف نقاشی از روی سینی برداشت و در یک محلول چربی زدا (استون) برای زدودن روغن از سطح بدن پشه خاکی قرار داد و سپس برای نگهداری به الکل ۷۰٪ منتقل نمود. میزان جمع آوری باید براساس تعداد پشه خاکی صید شده به تله در شب بیان شود. یکی از مزیت های تله های فوق این است که اطلاعاتی در مورد حیوانات جلب کنندهی پشه خاکی ها به ما می دهند. این روش برای بررسی حیوانات کوچک، مناسبتر از حیوانات بزرگ است.

 

سمپاشی

کارهای سم پاشی خودر را به کارشناسان سمپاشی تک بسپارید.