راهکارهای مبارزه با انواع سوسک نظیر سوسک ریز، سوسک درشت، سوسک آلمانی، سوسک آمریکایی در منازل و اماکن
سمپاشی کنه، کک، شپش ،ساس به صورت حرفه ای با استفاده از سموم بهداشتی یکی از خدمات سمپاشی تک می باشد.
مبارزه و کنترل

روشهاي کنترل فیزیکی:
هر چند روشهاي مختلفی براي کنترل مگس وجوددارد، اما مبارزه با آنها بهتر است با رعایت مسایل بهداشتی و بهسازي محیط صورت گیرد. این شیوه ها نتایج طولانی در بر دارد. ضمن اینکه مقرون به صرفه تر است و بطور معمول منتج به نتایج بیشتري است.

مدیریت محیط
به این منظور می توان از استراتژیهاي چهارگانه زیر استفاده نمود:
کاستن یا حذف محلهاي تخم گذاري مگس ها:
در طویله ها، دامداري ها و محل هاي نگهداري حیوانات، کف ساختمان باید سیمانی بوده و پس از جمع آوري فضولات حیوانی روزانه شستشو شوند. در مرغداري هایی که مرغ ها در قفس نگهداري می شوند و فضولاتشان به زیر قفس می ریزد، باید براي خشک شدن آنها از یک فن استفاده گردد. ضمن اینکه باید فضولات را جمع آوري کرده و در فواصل زمانی معین و مناسب، کف سالن مرغداري را با استفاده از فشار آب شست.
مدفوع حیوانات را باید با هدف کاستن از سطح تماس و کم کردن منطقه اي که دما در آن براي تخم گذاري مگس ها مناسب است، در یک جا کپه کرد و روي آن را با مشمع یا هر چیز دیگري که مانع تماس مگس ها با پهن شود پوشاند. این اقدام موجب جلوگیري از تخمگذاري مگس ها شده و لاروها رامی کشد همچنین  مانع از تفریخ شفیره ها در اثرحرارت حاصل از پدیده کمپوست سازي می شود. ایجاد کپه پهن بهتر است در محلی انجام گیرد که کف آن را با سیمان پوشش داده باشند و در ضمن در زمین اطراف آن ناودانی هایی قرار داده شده باشد تا از مهاجرت لاروها به زمین اطراف جلوگیري کند در شرایط آب و هوایی گرم بهتر است پهن روي زمین پخش شود تا قبل از اینکه مگس ها فرصت طی مراحل نموي را داشته باشند خشک شود. زباله ها و دیگر پسماندهاي آلی محیط رشد مناسبی براي مگس ها هستند که می توان با جمع آوري، حمل و دفع صحیح زباله، مانع رشد مگسها در این مواد شد. در غیاب یک سیستم مناسب جمع آوري و انتقال زباله می توان پسماندها را سوزاند و یا در داخل حفرات مخصوصی که با این هدف حفر شد هاند دفن کرد. در این حفرات حداقل باید هفته اي یکبار لایه نازکی از خاك روي زبال هها ریخت تا از نشو و نماي مگسها درآن جلوگیري شود.
مگس ها حتی در ظروف زباله اي که در آنها بخوبی بسته شود نیز می توانند تخمگذاري کنند. در شرایط آب و هوایی گرم، لاروها فقط پس از 3 تا 4 روز ظروف زباله را براي تبدیل شدن به شفیره ترك می کنند. از این رو در این مناطق باید زباله ها را دو بار در هفته جمع آوري نمود اما در مناطق معتدله، جمع آوري زباله حداقل یکبار در هفته کفایت می کند.


کاستن از منابعی که موجب جلب مگسها از دیگر مناطق می شود:
مگسها در اثر بوي متصاعد شده جلب محل تخمگذاري می شوند. با رعایت نظافت، دفع مواد زاید و ذخیره سازي آن زیر پوشش مناسب میتوان از جذب مگسها به محل جلوگیري کرد.


جلوگیري از تماس میان مگس ها وعوامل بیماري زا:
منبع میکروارگانیزم هاي بیماریزا، مدفوع انسان و حیوانات، زباله، فاضلاب، چشمهاي افراد مبتلا به بیماریهاي چشمی و زخمهاي باز است. از دیگر شیوه هاي مبارزه با مگس می توان از روشهایی که موجب کاهش احتمال تماس میان مگس ها و میکروارگانیز مهاي بیماري زا می شود هم نام برد.