از بین بردن آفات توسط متخصصان سمپاشی تک ،با هدف حداکثر تاثیر و حداقل قیمت صورت می گیرد که مانع آسیب رسانی به انسان ،گیاهان و شرایط محیطی در منازل ، پارکینگ ، بیمارستان ، هتل ، شرکت ها و ... می شود.
سمپاشی کنه، کک، شپش ،ساس به صورت حرفه ای با استفاده از سموم بهداشتی یکی از خدمات سمپاشی تک می باشد.


عوامل خطر و عوارض ابتلا به تب دانگی
 


عوامل که شما را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به تب دانگ و یا فرم شدیدتر بیماری قرار می دهند عبارتند از:
زندگی یا سفر به مناطق گرمسیری:
 در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری خطر ابتلا به قرار گرفتن در معرض ویروسی که باعث تب دانگ می شود افزایش پیدا خواهد کرد. به خصوص در مناطقی مانند آسیای جنوب شرقی، جزایر غربی اقیانوس آرام، امریکا لاتین و کارائیب شیوع بیماری زیاد است.
عفونت قبلی با ابتلا به یکی از ویروس های تب دانگ در گذشته:
 عفونت قبلی یا آلوده شدن با یکی از انواع ویروس تب دانگی، در صورتی که مجددا آلوده شوید، خطر بروز علائم شدید را افزایش می دهد.اگر به نوع شدید این بیماری مبتلا شوید، ریه ها، کبد یا قلب آسیب می بینند. فشار خون می تواند کاهش یافته و به سطوح خطرناک برسد. در این شرایط خطر شوک و مرگ نیز افزایش پیدا می کند.

روش های تشخیص
تشخیص تب دانگ می تواند مشکل باشد. چون علائم و نشانه های آن به راحتی با علائم بیماری های دیگر مانند مالاریا، لپتوسپیروز و تب تیفوئید اشتباه گرفته می شود. اما برای تشخیص پزشک احتمالا در مورد سفرهایی که اخیرا داشته اید از شما سوال خواهد پرسید. بهتر است زمان دقیق سفر و اطلاعات جزئی آن را نیز در اختیار پزشک قرار دهید.تست های آزمایشگاهی خاصی نیز وجود دارد که می تواند نشانه های ویروس دنگی را تشخیص دهد. اما نتایج آزمون معمولا دیر آماده شده و برای کمک به تصمیم گیری در مورد درمان کاربردی ندارد.
اقداماتی که پس از اتمام سمپاشی حرفه ای باید صورت گیرد:

1-توجه داشته باشید که ،تنها پس از هوادهی می توانید به محل باز گردید.
2- در صورت آغشته شدن مواد غذایی و آب به مواد سمی،از مصرف آن خودداری کنید.
3- پس از سمپاشی و بازگشت به محل تمامی راه های جریان هوا،در و پنجره ها را باز بگذارید.
4- به این نکته توجه داشته باشید؛ سم تا زمانی که مرطوب است و کاملا خشک نشده می تواند مسمومیت ایجاد کند.
5- با مشاوره با کارشناسان زمان مناسب برای ورود به محیط را مشخص کنید تا دچار مسمومیت توسط بخار و ذرات معلق ناشی از سم نشوید.
6- خانمهای باردار،کودکان ،افرادی که دچار بیماری قلبی، کلیوی، حساسیت های پوستی و... هستند؛ برای  حضور در محل سمپاشی شده طبق توصیه ی کارشناسان عمل کنند.
7- کنترل جهت اطمینان از نتایج بدست آمده با استفاده از روش های پاک سازی محیط ، بهبود شرایط وساختمان وسایراقدامات،زیر نظرمتخصصان سمپاشی تک صورت می گیرد.