شرکت سمپاشی حرفه ای تک ارائه دهنده ، سمپاشی ، طعمه گذاری،  شرکت ها ، منازل، ساختمان، سازمان ها؛ سمپاشی سوسک ،ساس، موش و... مي باشد.
سمپاشی پشه یکی از خدمات سمپاشی تک می باشد.

پشه سالک نوع روستایی (نوع مرطوب)
الف - کانون:
بیماري لیشمانیوز جلدي یکی از مسایل مهم بهداشتی کشورمان به حساب می آید و در نواحی روستایی برخی استانها استان بصورت اندمیک وجود دارد. استان هاي اصفهان و یزد در سالهاي اخیر، از مهمترین کانونهاي این بیماري به شمار می روند. سایر کانونهاي مهم این بیماري در استان هاي خراسان شمالی و رضوي، گلستان، خوزستان، فارس، سمنان، سیستان و بلوچستان، تهران،کرمان و آذربایجان شرقی وجود دارد.


مخزن:
مخزن بیماري بطور عمده جوندگان صحرایی لانه عمیق بوده که از گیاهان کویري تغذیه نموده و تاکنون چهار گونه از آنها به عنوان مخازن اصلی بیماري شناخته شده.


سیر بیماري:
پس از گزش پشه خاکی ماده آلوده و پس از چند هفته در محل گزش برجستگی جوش مانند: به صورت زخم در می آید، زخم به سرعت بزرگ و اطراف التهاب ایجاد می شود که پس از گذشت10روز ملتهب، قرمز و پر خون می شود و لبه هاي زخم بر جسته و داراي حاشیه است. این زخم با ترشحات چرکی توأم می شود زخم به سرعت بهبود می یابد.


فصل شیوع :
شروع بیماري از اول تابستان تا اوایل پاییز بوده و تعداد زخم ها بسیار زیاد وگاهی تا 30 عدد می باشد. تغییر روند بیماري سالک در 8 سال اخیر نشان دهنده ي افزایش موارد بیماري و میزان31 مورد در یک صد هزار مورد گزارش شده است.

در صورت استفاده از حشره کش ها به موارد ذیل توجه نمایید:
1-  قبل از استفاده، آنها را خوب تکان دهید .
2- روی ظروف، آب و مواد غذایی و تنگ ماهی را کاملا بپوشاند.
3- پس از اسپری کردن اتاق را ترک کنید و پس از 10 دقیقه به محل باز گردید.
4- هرگز نزدیک شعله آتش، مواد اشتعال زا، سطوح داغ و الکتریکی اسپری نکنید.
5- چنانچه دست یا هر جای بدنتان با مواد حشره کش آلوده شد فورا آن را با آب و صابون بشویید.


اقداماتی که پس از اتمام سمپاشی حرفه ای باید صورت گیرد:
1-توجه داشته باشید که ،تنها پس از هوادهی می توانید به محل باز گردید.
2- در صورت آغشته شدن مواد غذایی و آب به مواد سمی،از مصرف آن خودداری کنید.
3- پس از سمپاشی و بازگشت به محل تمامی راه های جریان هوا،در و پنجره ها را باز بگذارید.
4- به این نکته توجه داشته باشید؛ سم تا زمانی که مرطوب است و کاملا خشک نشده می تواند مسمومیت ایجاد کند.
5- با مشاوره با کارشناسان زمان مناسب برای ورود به محیط را مشخص کنید تا دچار مسمومیت توسط بخار و ذرات معلق ناشی از سم نشوید.
6- خانمهای باردار،کودکان ،افرادی که دچار بیماری قلبی، کلیوی، حساسیت های پوستی و... هستند؛ برای  حضور در محل سمپاشی شده طبق توصیه ی کارشناسان عمل کنند.
7- کنترل جهت اطمینان از نتایج بدست آمده با استفاده از روش های پاک سازی محیط ، بهبود شرایط وساختمان وسایراقدامات،زیر نظرمتخصصان سمپاشی تک صورت می گیرد.