شرکت سمپاشی حرفه ای تک ارائه دهنده ، سمپاشی ، طعمه گذاری،  شرکت ها، منازل، ساختمان، سازمان ها؛ سمپاشی سوسک، ساس، موش و... مي باشد.
استفاده از سموم بهداشتی از دیگر ویژگی های سمپاشی تک می باشد.

کرم هاي قلابدارانسانی
گونه هاي انسانی شامل موارد زیر است:
نکاتور امریکانوس
انکیلوستوما دیودوناله
آنکیلوستوما برازیلینسیس
انکیلوستوما کانینوم
انکیلوستوما سیلانیکوم
سه گونه آخر کرم هاي قلابدار سگ و گربه هستند و حدود یک میلیارد نفر از مردم جهان را آلوده کرده و روزانه 9 میلیون لیتر خون انسانها را هدر می دهند. در ایران بویژه مناطق چاي کاري و برنج کاري شمال آلودگی به هر دو نوع کرم قلابدار شیوع دارد. آلودگی به کرم هاي قلاب دار از راه دهان و پوست صورت می گیرد.لارو آنها بطور معمول از راه دهان وارد بدن می شود.مهمترین عارض هاي که ایجاد می شود، رنگ پریدگی، کم خونی، لاغري مفرط و تورم دست و پا و صورت می باشد. کم خونی ایجاد شده او نوع فقر آهن است. یعنی رنگ گلبول ها کم رنگ تر از نوع طبیعی و کوچکتر می شوند. یا خاك خاري به شخص مبتلا دست می دهد که در آلودگی هاي شدید و مزمن عارضه اي به علت گرسنگی و کم خونی علاقه زیادي به خوردن خاك پیدا می کند.


تلازیا
اعضاي خانواده تلازیده انگل هاي کره چشم و حفره بینی و دهان پستاندارا ن و پرندگان بوده و چرخه زندگی آنها بطور کامل شناخته شده نیست ولی احتمالاً شامل یک میزبان واسط بندپا می باشد.
و گونه هاي گزارش شده از انسان شامل تلازیا کالیپیدا انگل هاي چشم سگ و دیگر پستانداران هستند. گونه اول در مشرق زمین و گونه دوم در کالیفرنیا وجود دارد. کرمهاي بالغ به طول 5 تا 17 میلیمتر، باریک و سفید مایل به کرِم هستند. کرم هاي بالغ در کیسه ملتحمه زندگی کرده و به کرّات بر روي ملتحمه قرنیه می خزند و باعث ریزش اشک، درد شدید، و فلج عضلات چشم می شوند. بجز اجتناب از خوردن بند پایان و آب آلوده، روش پیشگیرانه دیگري شناخته نشده است.