سمپاشی پشه و مگس به صورت حرفه ای یکی از خدمات سمپاشی تک می باشد
از بین بردن آفات توسط متخصصان سمپاشی تک ،با هدف حداکثر تاثیرو حداقل قیمت صورت می گیرد که مانع آسیب رسانی به انسان ،گیاهان و شرایط محیطی می شود.

انواع طعمه های مگس
طعمه هاي خشک پاشیدنی
حشره کش همراه با یک ماده غذایی است که ممکن است به شکل این طعمه ها حاوي دانه هاي شکر و یا شکر و شن، بلال زمینی، پوسته خرچنگ خوراکی و غیره باشد. طعمه باید به صورت لایه ي نازکی در محلهاي استراحت مگس ها، مانند کف زمین پاشیده شود. همچنین می توان این نوع طعمه را درجایگاه هاي مخصوص طعمه مانند سینی، ظر فهاي فلزي، چوبی، مقوایی وغیره قرار داد. اگر این نوع طعمه روي سطوح مناسب به کاربرده شود، بیشترین تأثیر را خواهد داشت.

طعمه هاي پاشیدنی مایع
شکر یا دیگر عناصر شیرین در آب حل شود و مایع را از طریق آبفشان یا به وسیله یک سمپاش روي سطوح مختلف زمین در جایی که کودکان یا حیوانات نیستند، همین طور براي سایر سطوح افقی وعمودي استفاده کنید. این طعمه ها باید دور از دسترس کودکان و حیوانات باشند.


پخش کننده طعمه هاي مایع
فرمولاسیون این طعمه شبیه طعمه مایع پاشیدنی است و از یک بشقاب، یک شیشه مانند شیشه ترشی یا بطري وارونه و یک اسفنج یا فتیله اي که درون بشقاب قرار گرفته و با طعمه مایع آغشته شده تشکیل شده است. علاوه براین، براي این کار می توان از بالشتک ها و گلوله هایی از جنس مواد جاذب که آغشته به سموم هستند استفاده کرد.


 طعمه هاي غلیظ رنگ
درمحلهایی که مگس فراوان است می توان از طعمه هاي رنگ استفاده کرد. این طعمه ها که، یک ماده چسبنده ي قوي و شکر یا شربت یا ملاس حاوي حشره کش شامل یک حشره کش است، ماده رنگ مانندي را تشکیل می دهد که می توان براي سطوح جدا کننده، دیوارها، تر كها، اطراف پنجره ها، سقف ها یا براي نوارها آویزان شده، یا به هر شکل دیگر ، بشقا ب ها و غیره با برس استفاده نمود. این طعمه ها به سطوح می چسبند و ممکن است تا هفته ها و یا ماه ها مؤثر باشند. در این روش بطور معمول از حشره کش تري کلرفون استفاده می شود. مگس هایی که در اثر تماس با این طعمه ها آغشته نمی شوند، ممکن است آنها را بخورند و از این طریق یا در اثر تماس با سطح سمپاشی و یا خوردن طعمه از بین می روند.


روش های مبارزه با آفات:
1-روشهای فیزیکی (بهسازی محیط، نصب توری، و ...)

2-روشهای شیمیایی (استفاده از سموم و حشره کشها)

3-روشهای بیولوژیکی (استفاده از دشمنان طبیعی حشرات و جوندگان و یا استفاده از برخی باکتریها و ویروسها)