شرکت سمپاشی حرفه ای تک ارائه دهنده ، سمپاشی ، طعمه گذاری،  شرکت ها ، منازل، ساختمان، سازمان ها؛ سمپاشي سوسک ،ساس ،موش و... مي باشد.
سمپاشی سوسک از دیگر خدمات سمپاشی تک می باشد.
شیگلادیسانتري (عامل اسهال خونی)
 

سوسري ها می توانند به طور قطع انواع باکتري ها همچون اشریشیاکلی را به انسان منتقل سازند.
عفونت شیگلا به مجراي گوارشی محدود بوده و تهاجم باکتري به خون به ندرت رخ می دهد. قدرت سرایت این ارگانیزم فوق العاده زیاد بوده به طوري که حدود 103 عدد باکتري یا حتی گاهی کمتر می تواند بیماریزا بوده علایم ظاهري ایجاد نماید. این در حالی است که حدود 105یا 108 عدد سالمونلا براي ایجاد عفونت سالمونلایی ضروري است.

عفونت شیگلایی باتهاجم باکتري به سلول هاي پوششی مخاط روده ایجاد شده، به طوري که باکتري ها در درون سیتوپلاسم سلول هاي پوششی درخارج واکوئل ها تکثیر یافته و آبسه هاي کوچکی در دیواره روده بزرگ و انتهاي روده باریک ایجاد می کنند. سپس بیماري به صورت نکروز شدن غشاي مخاطی، ایجاد زخم هاي سطحی، خونریزي و ایجاد غشاي کاذب در سطح زخم ها بروز می کند. دوره کمون یک تا چهار روز و بسیار سریع می باشد.

دوره کمون سه دسته از علایم را در بیمار ایجاد می کند:

1-علایم عفونی ، تب حدود3 درجه، نبض سریع و بی حال.
2-دردهاي شکمی به صورت قولنج درمسیرکلون قسمتی ازروده بزرگ که از روده کور تا راست روده ادامه دارد زورپیچ و فشار و بخصوص اپسینت 17 ، یعنی احتیاج کاذب به اجابت مزاج واحساس درد توأم با فشار می باشد.
3-علایم دي سانتریک، یعنی تعداد دفعات مدفوع زیاد است و در عمل مقدار مدفوع کم بوده و از بلغم و خون تشکیل می شود. در حالت هاي شدید علاوه بر اسهال، حالت تشنج، استفراق، سختی عضلات گردن و یا سایر علائم عصبی، ضعف شدید و گیجی بالاخص در کودکان یک تا چهار ساله وجود دارد. نسبت مرگ و میر کودکان نیز از بالغین خیلی بیشتر است.


علاوه بر موارد بالا، شیگلادیسانتر با قدرت تولید نوروتوکسین داشته که گاهی بسیار کشنده و شدید است و موجب اختلالات عصبی مانند بیهوشی و مننژیت می شود. درحالت معمولی، دوره بیماري طولانی نبوده و بطور غالب تب پس از چهار روز قطع می شود. ولی دردهاي شکم مدت بیشتري ادامه دارد. بیمار به طور معمول بدون دارو خوب می شود. مسمومیت خونی و پاره شدن روده نیز بندرت اتفاق می افتد. از لحاظ اهمیت باید در نظر گرفت که این اپیدمی بخصوص بین سربازان باعث عدم توانایی در انجام عملیات نظامی می شود. در یک زمان تعداد زیادي از افراد، مبتلا و مجبور به استراحت کامل می شوند. از این نظر، سایر محیطهاي جمعی نیز از اهمیت خاصی برخوردارند.

 
راه های مبارزه


1-از نگهداشتن لباسهای چرک جلوگیری شود.

2-زباله را در ظروف دربدار نگهداری کنند.

3-مواد غذایی در وف در بسته نگهداری نمایند.

4-چارچوب درهای پوسیده را عوض نمایند.

5-درزها و شکاف های موجود در آشپزخانه، حمام و کلیه مکانهای زندگی سوسک باید گرفته شود.

6-از ریخت و پاش مواد غذایی ور انبار کردن پس مانده مواد غذایی و نان خشک در خانه پرهیز شود.

7-اساسی ترین راه مبارزه با سوسک بهسازی محیط و رعایت نظافت در ساختمان ها و خانه ها است.

8-از توری ریز در مدخل هواکش ها، فاضلاب ها و کف شوی مناسب در دهانه  لوله های فاضلاب استفاده نمایند تا سوسک نتواند از این محل ها خارج شود.

9-سوسک روزها در درزها و شکاف ها زندگی می کند و شب برای تغذیه خارج می شود. سمپاشی اطراف لوله های آب گرم، زیر قفسه ها، اطراف کف شوی فاضلاب ها و سایر محلهای آلوده به سوسک در داخلی اماکن در صورتی که با سموم مناسب انجام گیرد سوسکها را از بین خواهد برد.