در سالهاي اخیر مبارزه فیزیکی با حشرات از اهمیت بسزایی برخوردار شده است. رایج ترین روشهاي مبارزه فیزیکی با سوسری ها شامل روشهاي زیر می باشد روشهاي کنترل سوسری ها
سمپاشی  سوسک از دیگر خدمات سمپاشی تک می باشد
روشهاي کنترل سوسریها
 

ایجاد مکش
هر وسیل هاي که بتواند ایجاد مکش کند مثل جارو برقی خانگی، جارو برقی صنعتی و وسایل دیگري از این قبیل، م یتواند براي خارج کردن سوسري ها از پناهگاه شان مورد استفاده قرار گیرد. وقتی آلودگی در محل کوچکی محدود شده باشد م یتوان با این شیوه بالغان، پوره ها و کپسول تخ مها را به طور کامل از آن خارج نمود. براي استفاده از این روش کافیست لوله باریکی به انتهاي لوله جاروبرقی متصل شود تا این حشرات را از ترکها و شکافها بیرون بکشد. همچنین با استفاده از این شیوه کپسولهاي تازه و کهنه تخم سوسر يها، مواد مدفوعی آنها و سوسري هاي مرده و زنده بیرون کشیده می شوند. استفاده از این شیوه موجب مرگ سوسر يهاي بدام افتاده نمی شود لذا باید در هنگام تخلیه مخزن جارو برقی از ظرفی مناسب استفاده نمود تا حشرات به دام افتاده از آن نتوانند خارج شوند.


استفاده از سرما و گرما:
عملیات گرما و سرما دهی مستلزم بالا و پایین بردن دماي کل ساختمان است بدین ترتیب سوسریها در گرماي زیاد یا انجماد کشته می شوند. بنابر این جهت حصول به این هدف دماي درون ساختمان براي چند ساعت بالا یا پایین نگه داشته می شود. استفاده از گازهایی نظیر دي اکسیدکربن یا نیتروژن مستلزم ضد نفوذ بودن ساختمان است. البته این روشها می تواند به شدت اندازه یک تهاجم را کاهش دهد ولی به هزینه زیادي نیاز دارد و در ضمن قادر به حذف کامل آلودگی نیست.


راه های مبارزه
1-از نگهداشتن لباسهای چرک جلوگیری شود.
2-زباله را در ظروف دربدار نگهداری کنند.
3-مواد غذایی در وف در بسته نگهداری نمایند.
4-چارچوب درهای پوسیده را عوض نمایند.
5-درزها و شکاف های موجود در آشپزخانه، حمام و کلیه مکانهای زندگی سوسک باید گرفته شود.
6-از ریخت و پاش مواد غذایی ور انبار کردن پس مانده مواد غذایی و نان خشک در خانه پرهیز شود.
7-اساسی ترین راه مبارزه با سوسک بهسازی محیط و رعایت نظافت در ساختمان ها و خانه ها است.
8-از توری ریز در مدخل هواکش ها، فاضلاب ها و کف شوی مناسب در دهانه  لوله های فاضلاب استفاده نمایند تا سوسک نتواند از این محل ها خارج شود.
9-سوسک روزها در درزها و شکاف ها زندگی می کند و شب برای تغذیه خارج می شود. سمپاشی اطراف لوله های آب گرم، زیر قفسه ها، اطراف کف شوی فاضلاب ها و سایر محلهای آلوده به سوسک در داخلی اماکن در صورتی که با سموم مناسب انجام گیرد سوسکها را از بین خواهد برد.