سمپاشی موریانه به صورت حرفه ای با سموم مجاز سمپاشی یکی از خدمات سمپاشی تک می باشد

 از بین بردن آفات توسط متخصصان سمپاشی تک ،با هدف حداکثر تاثیر و حداقل قیمت صورت می گیرد که مانع آسیب رسانی به انسان ،گیاهان و شرایط محیطی درمنازل ، پارکینگ ، بیمارستان ، هتل ، شرکت ها و ... می شود.



شپش
شپش حشره ای است که به درجه حرارت طبیعی بدن انسان علاقمند بوده ، اشخاص تب دار را ترک می کند و در اثر سرما و گرمای بیش از اندازه از بین می رود.

اصولا شپش در افرادی ديده می شود که با عدم تعویض لباس و شستشوی مرتب بدن موجب یکنواخت ماندن حرارت پوست شده و بخصوص در فصل سرما پوشیدن چند لباس روی هم محیط مناسبی برای زندگی شپش بوجود می آورد.

1-شپش سر: این شپش معمولا تخمهای خود را به موهای سر می چسباند.

2-شپش بدن : بیشتر روی لباسها به سر برده و برای تغذیه ، خود را به پوست بدن می رساند، تخمهای خود را روى تار و پود لباس می چسباند.

نقش بیماری زایی شپش

از انسان خونخواری می کند. در محل گزش، خارش و سوزش ایجاد می شود و ممکن است در اثر خارانیدن زخم شده وعفونی شود. شپش بیماریهای خطرناکی مانند تیفوس و تب راجعه را به انسان منتقل می کند.

راه های  پیشگیری و مبارزه

بهترین راه پیشگیری و مبارزه با شپش نظافت شخصی و مراعات موازین بهداشتی است.

 در صورت آلوده شدن بدن به شپش برای مبارزه با آن به کار بردن دستورات زیر ضرورت دارد:

1- با شانه ریز مرتباً موها را شانه و با دست شپش ها گرفته شود.

2-لباسهای آلوده را در آب و صابون یا پودر لباسشویی تا چند ساعتی خیس نمایند.

3- در صورت امکان از اطو استفاده نموده و لباسها بخصوص درز آنها را اطوکنند،در صورت نبودن اطو لباسها به مدت ۵ دقیقه جوشانیده شود.

4-لباسهای اضافی و وسایل خواب آلوده به شپش را پس از شستشو در مقابل اشعه آفتاب و یا هوای سرد خارج از اتاق پهن نمایند. در زمستان گاهی درب و پنجره اتاق را باز گذارده و ملحفه، لحاف و پتوها را در معرض هوای سرد قرار دهند.

5-موی سر افراد مبتلا اگر کودک و یا مرد هستند از ته تراشیده شود و در مورد خانمها موها کاملا کوتاه شود.

6-وسایل خواب و لباس ها را در محل سردی به مدت یک ماه باید نگهداری کرد تا شپش ها بدون غذا مانده و تلف شوند. روی محل گزیدگی شپش را نباید خاراند ؛ چون ممکن است موجب بیماری شود.