راهکارهای مبارزه با انواع سوسک نظیر سوسک ریز، سوسک درشت، سوسک آلمانی، سوسک آمریکایی در منازل واماکن

سمپاشی سوسک ریز به صورت حرفه ای با استفاده از سموم بهداشتی یکی از خدمات سمپاشی تک می باشد

 

 

راهکارها

با گرم شدن هوا و بالا رفتن درجه حرارت همچنین یافتن محل مناسب، تکثیرو رشد سوسک و آفات موذی انجام می گیرد.انواع سوسک با قرار گرفتن در منازل، شرکت ها، بیمارستان، کارخانه، استخر و... اقدام به تشکیل کلنی می کنند و سبب مختل شدن بسیاری از فعالیت های روزمره همچنین آلوده شدن منازل ،شرکت، مغازه، رستوران و بیمارستان و... می شوند.

سوسک ها در آلوده ترین محل ها مانند دستشویی منزل، حمام منزل، شوفاژخانه منزل، انبار منزل و ... تخم ریزی می کنند. بنابراین جلوگیری از رشد و تخم ریزی انواع سوسک در فصل گرما ازاقدامات بسیار ضروری در منازل، محل كار، بیمارستان، هتل، مغازه و ... به شمار می آید و باید صورت گیرد. 

انواع سوسک کش و حشره کش ها:

در همین راستا انواع سموم و حشره کش ها در قالب اسپری، پودر، مایع تولید می شود و در دسترس عموم مصرف کنندگان قرار می گیرد که بسیار مفید می باشد و به منظور از بین بردن انواع سوسک در منازل و ... می توان از انوع سوسک کش ها (در قسمت های چاهک ها، فاضلاب و ... در ساعات پایانی شب) استفاده کرد در ابتدا باید مواد را درون چاه بریزید تا سم مدت زمان زیادی را در مسیر آب باقی بماند.

نکته: در صورت استفاده از پودرهای سوسک کش و حشره کش، مراقب بچه های کوچک باشید تا با سموم تماس پیدا نکنند درانجایی که سموم نمونه محلول هم دارند می توان از سم های محلول نیز استفاده کرد.

سوسک ریز سبب انتقال بیماری هایی نظیر:

 

سالمونا،وبا ، بیماریهای تنفسی، فلج اطفال، اسهال، در اثر تماس با پوست ایجاد بیماریهای پوستی، خارش، تورم پلک و ... می شوند .

 

از بین بردن آفات توسط متخصصان سمپاشی تک، با هدف حداکثر تاثیرو حداقل قیمت صورت می گیرد که مانع آسیب رسانی به انسان ،گیاهان و شرایط محیطی می شود .

 

اقدامات لازم جهت پیشگیری

 

1- درز ها و روزنه های را بپوشانید.

2- مواد غذایی را درون یخچال نگهداری کنید.

3- کف آشپزخانه را  با  در پوش  مناسب پر کنید.

4- تمیز نگاه داشتن محل برای جلوگیری از ورود آفات بسیار اهمیت دارد .

5- توصیه می شود برای مقابله با این آفت  از روشهاي بيولوژيك  استفاده شود تا تاثير سمپاشي غیر استاندارد  مصون بمانید.

6- در صورت نیاز به سمپاشی چند مرحله ای حتما اقدام به سمپاشی مجدد نمایید زیرا اگر آفات بصورت موقت از محل دور شده باشد یا به دلیل قرار داشتن در کپسول ها با سم تماس پیدا نکرده باشند با سمپاشی مجدد آفات کاملا از بین خواهند رفت.

 

 

توجه داشته باشید هرگز خودتان به سمپاشی محل مورد نظر اقدام نکنید چون در اثر تماس با سموم دچار بیماریهای جدی تنفسی و مسمومیت می شوید .

 

اقداماتی که پس از اتمام سمپاشی حرفه ای باید صورت گیرد

 

1- توجه داشته باشید که ،تنها پس از هوادهی می توانید به محل باز گردید .

2- در صورت آغشته شدن مواد غذایی و آب به مواد سمی،از مصرف آن خودداری کنید .

3- پس از سمپاشی و بازگشت به محل تمامی راه های جریان هوا، در و پنجره ها را باز بگذارید .

4- به این نکته توجه داشته باشید؛ سم تا زمانی که مرطوب است و کاملا خشک نشده می تواند مسمومیت ایجاد کند .

5- با مشاوره با کارشناسان زمان مناسب برای ورود به محیط را مشخص کنید تا دچار مسمومیت توسط بخار و ذرات معلق ناشی از سم نشوید .

6- خانمهای باردار،کودکان ،افرادی که دچار بیماری قلبی، کلیوی، حساسیت های پوستی و... هستند؛ برای حضور در محل سمپاشی شده طبق توصیه ی کارشناسان عمل کنند .

7- کنترل جهت اطمینان از نتایج بدست آمده با استفاده از روش های پاک سازی محیط ، بهبود شرایط وساختمان وسایراقدامات،زیر نظرمتخصصان سمپاشی تک صورت می گیرد .