شرکت سمپاشی تک ارائه دهنده ، سمپاشی ؛ شرکت ها  ،منازل، ساختمان ،سازمان ها؛ سمپاشي سوسک ،ساس ،موش و... مي باشد.

نحوه دور کردن و از بین بردن عنکبوت و عقرب در خانه




کژدم یا عقرب و یا دراز دم نام یکی از گونه‌های بندپایان رده عنکبوتیان است که دارای ۸ پا و نیشی با زهر کشنده می‌باشد. نیش عقرب در نوک دم آن قرار دارد. عقرب‌ها شب‌ها به آرامی به فعالیت‌های زیستی خود می‌پردازند و بیشتر در آب و هوایی گرم فعال هستند.


روش اول : تمیز کردن سطوح خانه

کمی مایع ظرفشویی روی یک دستمال یا کاغذ توالت بریزید و سطوح خانه خود و مکان هایی که فکر می کنید عنکبوت یا عقرب ها در آن وجود دارند را با آن تمیز کنید.

این کار را می توانید با سرکه، سرکه سیب، سرکه جو یا روغن های نعنا فلفلی و روغن سدر، درخت چای یا امثالهم انجام دهید. بوی سرکه در دور نگاه داشتن عنکبوت ها یا عقرب ها بسیار موثر است.

دائما سطوح مختلف خانه را با مایع دستشویی تمیز نگاه دارید. تمیز نگاه داشتن خانه، بویژه گوشه های سقف، کابینت، شومینه و جاهای دنج خانه که احتمال لانه کردن عنکبوت ها در آن زیاد تر است می تواند در دور نگاه داشتن آنها موثر باشد. البته سعی کنید از مایع های ظرفشویی یا دستشویی با ترکیب های دوست دار محیط زیست و طبیعی استفاده کنید.

بستن و پوشاندن سوراخ ها و دریچه های خانه که محل ورود و نفوذ عنکبوت ها یا عقرب است نیز در این کار بسیار موثر است. چارچوب های درها و پنجره ها یکی از این مکان های مناسب برای ورود حشرات موذی مانند عنکبوت هاست.

در نهایت تمیز و مرتب نگاه داشتن خانه، جارو کردن منظم و زود به زود خانه و مکان هایی مانند انباری ، آشپزخانه و حمام خانه که محل مناسب ورود و زندگی کردن عنکبوت ها و عقرب هاست نیز در دور نگاه داشتن و از بین بردن عنکبوت ها و عقرب ها بسیار تاثیرگذار است.

 

روش دوم : استفاده از پودرها، روغن ها یا اسپری های دور کننده این حشرات

پودرها، روغن ها و اسپری های زیادی وجود دارند که شما می توانید آنها را از بازار خریداری کرده و انواع عنکبوت ها یا عقرب ها را از خود دور نگاه دارید. این روغن ها ممکن است بوی خوبی برای انسان ها داشته باشند، اما این حشرات موذی را از خانه شما دور می کنند. این روغن های دور کننده و مقابله کننده با عنکبوت و عقرب شامل روغن نعنا، درخت چای و مرکبات می شود. البته برخی روغن اسطوخدوس را نیز پیشنهاد می کنند که البته ممکن است جواب ندهد. روغن سدر نیز یکی از ترکیبات بسیار موثر در دور کردن و کشتن عنکبوت ها یا عقرب هاست.

می توانید با استفاده از این روغن ها اسپری نیز تهیه کنید. برای این کار 5 تا 7 قطره از این روغن ها را در آب گرم بریزید و ترکیب حاصله را در اطراف خانه خود و در فضاهایی که احتمال بیشتری می دهید که عنکبوت ها یا عقرب ها لانه کرده و وجود داشته باشند، بپاشید – مانند زیر مبلمان، گوشه اتاق ها، گوشه های سقف یا بالای لوسترها. می توانید به این ترکیب سرکه یا صابون های طبیعی نیز اضافه کنید تا ترکیب اثربخشی بهتری داشته باشد.

یکی از ترکیبات موثر برای از بین بردن و دور کردن حشرات موذی بویژه عنکبوت ها و عقرب ها ترکیبی به نام دایومایت یا دایتوماسوس(Diatomaceous earth) است. این ترکیب به دلیل اینکه از ماده ای ساخته شده است که جاذب رطوبت است، سبب بی آب شدن حشرات و مردن آنها می شود. این ترکیب را نیز می توانید در مکان هایی که حدس می زنید عنکبوت ها یا عقرب ها وجود دارند، بریزید.