شرکت سمپاشی حرفه ای تک ارائه دهنده ، سمپاشی ، طعمه گذاری،  شرکت ها ، منازل، ساختمان، سازمان ها؛ سمپاشي سوسک ،ساس، موش و... مي باشد.

سوسک ها سبب انتقال سالمونلا می شوند!

سمپاشی سوسک به صورت حرفه ای با استفاده از سموم بهداشتی یکی از خدمات سمپاشی تک می باشد.

سوسري ها می توانند باکتري هایی مانند اشریشیاکلی، سالمونلا ( تیفی و تیفی موریوم ( وشیگلا دیسانتري را به انسان منتقل سازند. سالمونلا نوعی باکتري روده اي است، که نه تنها براي انسان و بلکه براي سایر حیوانات نیز خطرناك هستند. به طورکلی، عفونت هاي سالمونلایی از راه مدفوع منتشر شده و از راه دهان وارد بدن شخص سالم می شود( به محل زندگی سوسري ها در محیط توجه کنید). 

بیماري هاي حاصل از سالمونلا در انسان :

الف) تب روده اي یاحصبه 

باسیل هاي تیفویید، پس از رسیدن به روده کوچک درآنجا تکثیر یافته و پس ازگذشتن از اپی تلیال و مخاط روده، وارد جریان خون می شوند. ورود اولیه باکتري ها به خون بطور معمول در همان یک تا سه روز اول اتفاق می افتد، ولی علایمی را ایجاد نمی کند.

باکتري هایی که توسط فاگوسیت ها بلعیده می شوند، چون از بین نمی روند، می توانند دوباره باعث ورود باکتري درخون شوند و این بار همراه با شروع علایم بالینی مانندعفونت هاي موضعی و چرکی است. وقتی باکتري درخون وجود دارد تمام بافت ها در معرض ابتلا هستند، اما بطور معمول کیسه صفرا در تمام موارد مبتلا شده (بدون اینکه علایم التهاب کیسه صفرا ایجاد کند) و سالمونلا به سرعت در آن تکثیر می یابد. 

پس از طی دوره ي کمون 15 تا 4 روزه که در آن مدت، شخص احساس کسالت نمی کند، شروع بیماري به تدریج و بدون سر و صدا صورت می گیرد. سردرد و بی اشتهایی از همان ابتدا وجود داشته و بطور معمول به همراه بی خوابی وخون دماغ و اختلالات گوارشی ( مانند یبو ست) می باشد. تب به تدریج و به صورت پلکانی بالا می رود ( این تب در اثر اندوتوکسین ایجاد شده در موضع عفونت است ) . درمرحله استقرار، علایم عصبی به صورت بهت ، زبان خشک، تب حدود 40 درجه و عدم تطبیق ضربان نبض با قلب وجود دارد. نبض بطور معمول دیکرو ت است. گاهی بدون رال هایی در قاعده ریه، سرفه هاي خشک (در 3/2 موارد) و گلودرد ممکن است این تصور را ایجاد کند که این علایم بیشتر ناشی از مشکلات ریوي هستند.

عوارض بالینی همچون کم خونی، کاهش گلبولهاي سفید، کمی تعداد پلاك ها، التهاب پرده صفاق و خونریزي روده ( مهمترین عارضه از لحاظ کثرت و شدت) است. التهاب جدار سیاهرگ( بخصوص در ورید رانی) التهاب غدد لنفاوي التهاب حاد کیسه صفرا، ریزش موي سر و ذات الریه ممکن است دیده شوند. از عوارض مهم دیگر التهاب استخوان، آبسه هاي گسترش یابنده، التهاب پرده مننژ، التهاب ستون فقرات، جنون، آسیب مغزي (در کودکان باعث درصد مرگ و میر بالایی می شود) و التهاب عضله قلبی که درنتیجه آندوتوکسین و یا با دخالت خودباکتري ایجاد می شوند. میزان سقط درزنان که بخصوص در سه ماهه اول حاملگی مبتلا می شوند بالاتر از حد معمول می باشد.

ازدیدگاه آسیب شناختی مهمترین ضایعه، در روده ها اتفاق می افتد. افزایش تعداد سلول هاي غدد لنفاوي موضعی درایلئوم همراه با ازدیاد مونوسیت ها ایجاد می شود که بعد در اثر نکروزه شدن این غدد، زخم بیضی شکلی ایجادمی شود که ممکن است باعث سوراخ شدن روده نیزشود. خونریزي هم ممکن است در اثر ابتلاي هر دو قسمت مخاط و زیر مخاط و آسیب رگ ایجاد گردد. بدون درمان بطور معمول بیماری4 هفته طول می کشد، اما گاهی ممکن است تب تا 8 هفته یا بیشتر نیز دیده شود. عود بیماري درحدود 10 درصد موارد دیده می شود و نسبت مرگ ومیر با وجود درمان مناسب 1 تا 2 درصد است.

ب (تب پاراتیفوییدي 

سالمونلاهایی مانند تیفی موریوم درانسان علایمی نظیر تیفویید ایجاد می کنند که حتی از لحاظ بالینی هم نمی توان آنها را از یکدیگر تشخیص داد. علاوه بر این ازلحاظ همه گیري، ایجاد عوارض و درمان نیز مشابه تیفویید می باشد. اما ضایعات روده اي که این باکتري ها ایجاد می نمایند، از لحاظ تعداد کمتر از تیفویید می باشد. هنگام عفونت با این باکتري ها بطور معمول روده بزرگ مبتلا شده و ضایعات آن از عفونت هاي تیفوییدي سطحی تروکوچک ترند.

پ (انتروکولیت

انتروکولیت، شایع ترین نوع عفونت از سالمونلا می باشد. در این عفونت مکان بروز ضایعات التهابی بطور معمول هم روده بزرگ و هم روده کوچک می باشد. این بیماري حدود 8 تا 48 ساعت پس ازخوردن غذاي آلوده و ورود باکتري به بدن با علایم تهوع، استفراغ، سردرد و اسهال شدید ظاهر می شود. تب معمولاً خفیف بوده و بیماري پس از دو سه روز رفع می شود.

از بین بردن آفات توسط متخصصان رادین تک ستیا ،با هدف حداکثر تاثیرو حداقل قیمت صورت می گیرد که مانع آسیب رسانی به انسان ،گیاهان و شرایط محیطی می شود.

 

اقدامات لازم جهت پیشگیری از ابتلا

 

1- بستن دریچه فاضلاب ها

2- رعایت کردن بهداشت محیط جهت جلوگیری از نفوذ حشرات موذی.

3- تعویض شیشه ها و درب های شکسته برای جلوگیری از ورود آفات.

4- تمیز نگاه داشتن محل برای جلوگیری از ورود آفات بسیار اهمیت دارد.

5- احداث ساختمان های مناسب با رعایت اصول ایمنی، دقت در ساختن بنا،بستن راه های نفوذ سوسک ،استفاده از فوندانسیون های آجری و سیمانی.

6- در صورت نیاز به سمپاشی چند مرحله ای حتما اقدام به سمپاشی مجدد نمایید زیرا اگر آفات بصورت موقت از محل دور شده باشد یا به دلیل قرار داشتن در کپسول ها با سم تماس پیدا نکرده باشند با سمپاشی مجدد آفات کاملا از بین خواهند رفت.